20 września 2017 Imieniny: Filipiny i Eustachego
Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia, daj nam znać Masz dla nas informacje?
Nasz konsultant chętnie doradzi
tel. 75 64 64 500 email: bok@jelenia.pl
Rozpocznij czat

Informacja

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej

„Polityce Cookies”/”Polityce Prywatności”.
Zamknij
Zmiany w organizacji ruchu
Autor: UM Jelenia Góra, 11/09/2017 09:14:04
Zgłoś problem

Wprawdzie na drogach nie ma już – tymczasem -  kolejnych innowacji po zmianie organizacji ruchu w rejonie Plac Wyszyńskiego/Podwale/Sobieskiego, lub Różyckiego/ Ogińskiego, czy w ciągu ulicy Ogińskiego, ale to nie znaczy, że tempo zmian osłabło.


– Przygotowujemy projekty kolejnych zmian – dowiedzieliśmy się w Wydziale Gospodarki Komunalnej – ale przede wszystkim analizujemy, w których miejscach są one najpilniejsze, by poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu, bo to są priorytety. Nie zawsze niezbędna jest przebudowa skrzyżowania do postaci ronda, czasami wręcz budowa ronda jest niemożliwa ze względu na brak miejsca (jak skrzyżowanie Pakoszowskiej/Romera w Sobieszowie, ale i tam można się spodziewać zmian w organizacji ruchu, które wyeliminują, lub zniwelują zagrożenie stłuczką. Nic nie zastąpi uważnej jazdy kierowców, ale zmiana ulic z pierwszeństwem przejazdu, czy inne, niemal bezinwestycyjne korekty pozwolą na poprawę.

Poza wspomnianym wyżej miejscami kolejnym, gdzie można spodziewać się korekt będzie krzyżówka Wolności/Podgórzyńska, gdzie zapewne powstanie właśnie rondo. Trwają prace przy projekcie. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że niektóre działania praktyczne przy wdrażaniu zmian można (i trzeba) przeprowadzać „na sucho”. Dość wspomnieć, że plac manewrowy MZK jest m.in. miejscem takich prób, żeby zweryfikować wielkość ronda i kąty najazdu autokarów „łamanych” na narysowanych na betonie  liniach, zanim projekt zmiany organizacji zyska ostateczny kształt.

Możemy w przyszłym roku spodziewać się kolejnych zmian, o których będziemy uprzedzać sukcesywnie z możliwie dużym wyoprzedzeniem, niemniej jednak każde novum musi być poddane wielu analizom, by korekta była trafiona i przynosiła kierowcom realną ulgę.



Przepisz tekst z obrazka
captcha :

Dodając komentarz poprzez kliknięcie przycisku 'Zapisz' akceptujesz regulamin.

Panoramy 360° po Karkonoszach

panorama
Perła Zachodu - Wnętrze
panorama
Kazimierskiego - Plac
panorama
Wojanów - Żwirownia
panorama
Norwida 8

pokaż wszystkie »